Mijn account Inschrijven
Je hebt 0 items geselecteerd

Professionals in het onderwijs

Onderwijs
Het heeft je hart, maar er moet vaak zo veel!

Hoge verwachtingen, een hoge werkdruk, grote groepen, drukke en mondige kinderen, maken het voor jou als leerkracht/BSO begeleider in het onderwijs niet eenvoudig om elk kind de juiste aandacht te geven, laat staan iedere dag weer een optimale sfeer op de groep te creëren en te behouden. Vooral als er in jouw groep ook nog eens een aantal kinderen zijn waarvan je weet of vermoedt dat ze ADHD hebben, hoogbegaafd, hoog sensitief of autistisch zijn.

 

Opvoeddesk, ADHD, ADD, Aandachtsproblemen, te druk, heel druk, drukke kinderen, druk in de klas, ADHD vragen, ADHD in de klas, ADHD en school

  1. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 10% van de leerlingen in het basisonderwijs en 17% van de leerlingen in het voortgezet onderwijs extra zorg en begeleiding nodig heeft. Veel van deze kinderen presteren slechter dan nodig, gaan met minder plezier naar school en verlaten de basisschool met een lager middelbaar schooladvies ten opzichte van hun leerpotentie/capaciteiten. Zonder tijdige en juiste begeleiding worden deze kinderen in hun ontwikkelingsmogelijkheden beperkt. Er is een eenvoudige manier om erachter te komen welke leerlingen in jouw groep extra zorg en begeleiding nodig hebben. Kijk hier voor het volledige aanbod.

 

Is er sprake van specifieke leer-en gedragsproblemen?

Vaak heb je alles al geprobeerd en ingezet, maar loop je toch vast. Zelfs de meest ervaren leerkracht/docent voelt soms de onmacht om een leerling op het goede spoor te krijgen. Als je beter begrijpt hoe de leerling denkt en alledaagse situaties ervaart, kun je veel beter anticiperen, reageren en aansluiten bij zijn of haar onderwijsbehoefte. Onze Begrijp-serie is erop gericht om op een positieve en constructieve manier te werken aan een zo optimaal mogelijke relatie met de leerling.

Kijk hier voor het volledige aanbod.

Gerelateerd aan deze pagina

Cursus Begrijp ADHD Cursus TOPsfeer in de klas Privé: Coaching on the Job