FAQ

Go terug naar de Home Page

  • Kom ik in aanmerking voor vergoede zorg?

    De meeste diagnostiek, consulten en behandelingen worden volledig vergoed.

    Sinds 2015 is de gemeente eindverantwoordelijk voor de Jeugdhulp en betaalt de gemeente de zorg voor je kind. De Opvoeddesk declareert dus de kosten rechtstreeks bij jouw gemeente.

    De Opvoeddesk heeft een overeenkomst met de volgende gemeenten:

    • Regio Amersfoort: Amersfoort, Baarn, Bunschoten, Eemnes, Leusden, Soest en Woudenberg.
    • Regio Flevoland: Almere, Dronten, Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde.
    • Regio Gooi en Vechtstreek: Blaricum Bussum, Naarden, Hilversum, Huizen, Laren, Muiden, Weesp en Wijdemeren.
    • Regio Utrecht-West: De Ronde Venen, Stichtse Vecht, Woerden, Montfoort en Oudewater.
    • Regio Utrecht Zuid-Oost: Bunnik, De Bilt, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist.

    Heeft de Opvoeddesk geen overeenkomst met jouw gemeente?

    Bel de Opvoeddesk om de mogelijkheden te bespreken. Wij bekijken graag samen of er alsnog een vergoeding via de gemeente mogelijk is.

    Privacy

    Er verandert niets aan het recht op privacy van jou en jouw kind. De gemeente mag alleen registreren wat nodig is om haar nieuwe taak te kunnen uitvoeren.

    De Opvoeddesk acht zich gehouden aan haar beroepscode en heeft dus een beroepsgeheim. Kortom, uitsluitend in overleg met jou wordt informatie met derden gedeeld.

  • Wat houdt een intake eigenlijk in?

    Een intake is het eerste gesprek dat je hebt met een psycholoog of orthopedagoog van de Opvoeddesk, met wie je je vragen of bezorgdheid rond je kind bespreekt, zonder dat je kind erbij is.

    Tijdens het intakegesprek wordt een inschatting gemaakt en overlegd welk vervolg gewenst is. Het vervolg kan bijvoorbeeld bestaan uit een aantal persoonlijke consulten, een protocollaire behandeling, een klassenobservatie en/of psychodiagnostisch onderzoek.

  • Annuleringsvoorwaarden

    Annulering van een consult afspraak
    Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren afgezegd te worden om te voorkomen dat het geplande consult in rekening wordt gebracht. Ook in het weekend, of buiten kantoortijden zijn afspraken te annuleren via het antwoordapparaat 035 695 7020 of via info@opvoeddesk.nl.

    Annulering van een (aangevraagde) cursus of workshop
    Annuleren kan alleen schriftelijk via info@opvoeddesk.nl. Als annuleringsdatum geldt de datum van ontvangst. De totale kosten van een cursus of workshop worden in rekening gebracht bij annulering vanaf 30 dagen voor de aanvang van de cursus of workshop. De achtergrondinformatie wordt dan alsnog toegestuurd.

    De inschrijving/gereserveerde plaats is echter niet naamsgebonden dus bij verhindering is vervanging mogelijk, indien dit vooraf bij het secretariaat 035 6957020 is gemeld.

Ga terug naar de Home Page

Contact

Heeft u een verwijzing of wilt u particulier terecht? Bel of mail ons voor een intake gesprek

Vergoede zorg via jouw Gemeente? Controleer het